HUR KAN VI HJÄLPA DIG?

Välj en kategori för att få den hjälp du behöver

BESTÄLLNING OCH LEVERANS

HUR AVBRYTER JAG MIN BESTÄLLNING?

Vänligen kontakta oss omgående om du vill avbryta din beställning. Om vi inte direkt kan annullera din order, vanligtvis för att den redan har blivit packad eller skickad från vårt lager, går det givetvis bra att skicka tillbaka din beställning till oss. Ifall din beställning levereras till ett ombud, kan du be ombudet att returnera sändningen till oss utan extra kostnad. Först när paketet har återvänt till vårt lager kommer vi att kunna göra ett återköp.

KAN JAG ÄNDRA MIN BESTÄLLNING?

När en beställning väl har lagts kan vi inte ändra de beställda produkterna eller antalet. I sådana fall föreslår vi att du kontaktar oss för att annullera den felaktiga beställningen. Därefter kan du om du önskar lägga en ny beställning på vår webbplats, med de korrekta produkterna.

KAN JAG ÄNDRA MIN LEVERANSADRESS?

Om du vill göra en ändring i din leveransadress, kontakta oss så kommer vi att göra vårt bästa för att hjälpa dig med detta. Om vi inte kan utföra adressändringen direkt i vårt system, vilket oftast beror på att paketet redan har skickats, kommer vi att behöva kontakta vår budfirma för att ändra leveransadressen.

Vänligen observera att detta kommer att förlänga leveranstiden. Angels & Demons ansvarar inte för eventuella leveransförseningar som beror på adressändringar som begärts av kunden.

HUR BESTÄLLER JAG?

För att göra en beställning, välj den produkt du vill köpa och placera den i din kundvagn. Fortsätt sedan till kassan, där du fyller i dina personuppgifter och betalar för beställningen.

GENOMFÖRDES MIN BESTÄLLNING?

För att erbjuda våra kunder bästa möjliga säkerhet måste varje beställning passera flera olika kontrollsteg. Om beställningen godkänns skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress som du angav vid kassan. Kontakta oss om du inte har fått någon bekräftelse så hjälper vi dig med detta.

VARFÖR HAR JAG INTE FÅTT NÅGON BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE VIA E-POST?

När en beställning har lagts, kontrollerats och godkänts kommer du att få en automatisk beställningsbekräftelse via e-post. Om du inte har fått en beställningsbekräftelse till din e-post, rekommenderar vi att du kontaktar oss så att vi kan undersöka detta. Det kan vara så att din beställning misslyckades. Det är också möjligt att e-postadressen du lämnade var felaktig.

NÄR FÅR JAG MIN BESTÄLLNING?

Vi strävar efter att du ska få din beställning så fort som möjligt. När din beställning har lagts, behandlas den av lagret följande arbetsdag. Därefter hämtas, packas och skickas den. Du bör få din beställning 3-5 dagar efter detta. Paket transporteras inte under helger och lokala helgdagar. Vänligen observera att uppskattad leveranstid (3-5 dagar) är en uppskattning och att tiden kan variera beroende på yttre faktorer utanför Angels & Demons och dess budfirmas kontroll. Dessa faktorer kan inkludera, men är inte begränsade till, extrema väderförhållanden, tekniska fel, tullförseningar etc. Observera även att leveranstiderna kan vara längre än vanligt under produktkampanjer.

JAG HAR FÅTT FEL PRODUKT/STORLEK. VAD GÖR JAG?

Om du har fått ditt paket och det inte innehåller det du beställt, kontakta oss omedelbart. Vi kommer att göra allt vi kan för att rätta till vårt misstag så snart som möjligt.

KAN JAG HÄMTA UT MITT PAKET HOS ETT OMBUD?

Vi skickar din beställning i ett varubrev via Postnord. Om paketet får plats i din brevlåda lämnas det oftast direkt däri. I annat fall, till exempel ifall leveransen sker till en lägenhet med brevinakst, lämnas paketet istället hos ditt närmsta postombud/utlämningsställe. Du aviseras då via SMS så fort du kan hämta paketet. Om du har fler frågor gällande leveransen föreslår vi att du kontaktar Postnord direkt och anger ditt Kolli-ID som skickats till dig via e-post.

JAG HAR FORTFARANDE INTE FÅTT MIN BESTÄLLNING. VAD GÖR JAG?

Om du har fått ett spårningsnummer från Postnord uppmanar vi dig att kontakta Postnord direkt. Postnord har mer exakt information rörande din beställnings leveransstatus. Om du inte har fått något spårningsnummer från Post Nord, kontakta oss så kommer vi genast att undersöka detta. Kontakta oss givetvis även om Postnord inte har någon vidare möjlighet att hjälpa dig.

HUR SPÅRAR JAG MIN BESTÄLLNING?

När din beställning har paketerats och skickats från vårt lager får du ett Kolli-ID via e-post. Du kan sedan spåra din leverans på Postnords hemsida. Paket levereras normalt inom 1-3 arbetsdagar efter att det sorterats på Postnords anläggningar.

Om du inte har tagit emot ett Kolli-ID eller ifall leverans inte har skett inom normal leveranstid (1-3 arbetsdagar efter sortering), vänligen kontakta oss omgående, så hjälper vi dig.

ÄR FRAKTEN GRATIS?

Vid köp av smycken till ett värde över 300:- sek erbjuder Angels & Demons gratis standardfrakt. För order under 300 sek tillkommer en fraktkostnad på 25:- sek. Snabbfrakt tillhandahålls mot en extra kostnad.

MIN BESTÄLLNING ÄR EN GÅVA. KAN NI SE TILL ATT FAKTURAN INTE LIGGER I PAKETET?

Paketen innehåller inga fakturor vid leverans. Om du vill ha en faktura för din beställning, kontakta oss så hjälper vi dig gärna.

RETUR & BYTE

VILKA REGLER GÄLLER VID BYTE?

Om du inte är nöjd med ditt köp och önskar byta en produkt, får du väldigt gärna skicka tillbaka den till oss för ett fullt återköp. Du kan sedan när det passar dig, göra en ny beställning för de varor du önskar ta emot istället. Var vänlig observera att vi inte erbjuder möjligheten av att direkt byta dina varor.

Produkten ska vara oanvänd och fortfarande i samma skick som när den mottogs. Produkten ska även ligga i sin originalförpackning med intakta etiketter och skyddande klistermärken.

Varor som köps direkt från vår webbplats måste returneras till vårt lager för att ett byte ska kunna göras. Produkterna kan inte bytas hos en återförsäljare. Vänligen notera att du kan behöva betala frakten för returpaketet. Eventuella rabatter eller erbjudanden som du tagit del av under en kampanj för köp du önskar returnera, kan användas på en ny beställning, förutsatt att ditt nya köp följer samma krav. Angels & Demons ansvarar inte för produkter som förloras under returfrakt.

VAD ÄR ER RETURPOLICY?

Alla produkter som köps direkt från vår webbplats kan returneras inom 30 dagar från att objektet har erhållits. Produkten måste vara oanvänd och fortfarande i samma nyskick som när den mottogs. Produkten måste även ligga i sin originalförpackning, med intakta skyddande klistermärken och etiketter.

Produkter som köps direkt från vår webbplats måste returneras till vårt lager för att retur och full återbetalning ska kunna göras. Dessa produkter kan inte returneras i en lokal butik. Var god observera att du kan bli föremål för fraktkostnader när du returnerar detta paket till oss. Angels & Demons ansvarar inte för någon produkt som förloras under returfrakten.

HUR GÖR JAG ETT BYTE?

Om du inte är nöjd med ditt köp och önskar byta en produkt, får du gärna skicka tillbaka den till oss för ett fullt återköp. Du kan sedan när det passar dig, göra en ny beställning för de varor du önskar ta emot istället. Var vänlig obsevera att vi inte erbjuder möjligheten av att direkt byta dina varor. Kontakta oss för att få instruktioner på hur du returnerar din beställning.

HUR RETURNERAR JAG MIN BESTÄLLNING?

Kontakta oss om du vill returnera din beställning. Vi ger dig gärna anvisningar för detta.

HAR NI FÅTT MIN RETUR?

När returpaketet har tagits emot på vårt lager bearbetas och inspekteras det innan vi godkänner eller avslår din retur. Vi kontaktar dig via email när vi har slutfört ditt återköp. Vi uppskattar din förståelse att detta kan ta flera arbetsdagar, även om vi arbetar så snabbt som möjligt.

Vänligen observera att Angels & Demons inte ansvarar för föremål som förloras under returfrakten. Vi rekommenderar därför starkt att du skickar försändelsen som rekommenderad och att du ger oss returpaketets spårningsnummer.

NÄR FÅR JAG MIN ÅTERBETALNING?

När ditt returpaket har tagits emot på vårt lager, bearbetas och inspekteras det innan vi godkänner eller underkänner respektive retur.  Produkten måste tas emot inom 30 dagar. Produkten måste vara oanvänd och fortfarande i samma nyskick som när den mottogs. Produkten måste även ligga i sin originalförpackning med intakta etiketter och skyddande klistermärken.

Om returen godkänns kommer en full återbetalning att utfärdas för beställningen. När en återbetalning väl har utfärdats av vårt system kan du förvänta dig att se den på ditt konto inom 5-10 arbetsdagar.

PRODUKTINFORMATION

ALLERGIER

Allergier

ÄKTHET

Äkthet

MILJÖ OCH SOCIALT ANSVAR

Angels & Demons tar ansvar för hur produkterna tillverkas. All personal som arbetar med tillverkning av produkter som marknadsförs och säljs av Angels & Demons ska behandlas rättvist och arbeta under normala förhållanden. Leverantören försäkrar att dessa villkor åtlyds inom sin och underleverantörers anläggning. De krav Angels & Demons ställer på våra leverantörer och underleverantörer innefattar bland annat goda arbetsförhållanden, diskrimineringsförbud, fackföreningsfrihet, förbud mot barnarbete, god arbetsmiljö, löner, arbetstid och försäkringar.

BETALNING OCH SÄKERHET

VILKA BETALNINGSALTERNATIV ACCEPTERAR NI?

Angels & Demons accepterar American Express, Diners, Maestro, MasterCard, Visa, PayPal och Payson faktura.

GICK MIN BETALNING IGENOM?

I Angels & Demons betalningsprocess ingår flera kontrollsteg för att maximera säkerheten. Totalbeloppet för din beställning kommer att dras från ditt bankkonto när beställning och betalning har bearbetats och godkänts. Om ingen betalning har mottagits efter att beställningen har skickats in, kan Angels & Demons automatiskt annullera beställningen utan att först meddela dig.

VILKEN VALUTA VISAS PÅ WEBBPLATSEN?

Priserna som uppges på Angels & Demons webbplats anges i SEK. I dessa priser ingår inte eventuella tullar och skatter som antingen läggs till eller dras från beloppet vid kassan. Angels & Demons ansvarar inte för eventuella avvikelser i valutavärden eller konverteringsavgifter som din bank eller ditt kreditkortsföretag kan använda vid köp från vår webbplats. Om du har några frågor om detta, kontakta din bank eller ditt kreditkortsföretag.

ÄR MINA BETALNINGSUPPGIFTER SÄKRA?

Dina transaktions- och betalningsuppgifter hanteras av Payson, vår betalningsleverantör, med säker kryptering och enligt strikt banknorm. Dina kreditkortsuppgifter skickas direkt till banken och kan inte läsas eller hämtas av någon annan än din bank, inte ens av Angels & Demons.

LAGRAR NI MINA BETALNINGSUPPGIFTER?

Angels & Demons varken tar emot eller lagrar några betalningsuppgifter. Alla transaktioner hanteras direkt av Payson, vår betalningsleverantör. Dina kreditkortsuppgifter skickas direkt till banken och kan inte läsas eller hämtas av någon annan än din bank.

GARANTI OCH REPARATION

HUR LÅNG GARANTI HAR A&Ds PRODUKTER?

När du handlar hos oss får du alltid ett års garanti när det gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse.

Kan mina smycken repareras?

Om ditt A&D smycke går sönder under garantitiden kommer A&D att ersätta produkten.

ÖVRIGA FRÅGOR

JAG VILL BLI EN AUKTORISERAD ÅTERFÖRSÄLJARE/DISTRIBUTÖR FÖR ANGELS & DEMONS. VEM KONTAKTAR JAG?

Var god skicka in en officiell ansökan till info@angels-demons.se.

Lämna följande uppgifter i din officiella ansökan:

  • Företagsnamn, fullständig adress och land
  • Kontaktpersonens för- och efternamn
  • Telefonnummer
  • E-postadress

Var noga med att inkludera ytterligare information som du tycker är relevant, till exempel andra märken som säljs. Denna ansökan vidarebefordras automatiskt till vår försäljningsavdelning som kommer att granska den och kontakta dig så snart som möjligt.

VILKA ÄR ERA KÖPVILLKOR?

Angels & Demons köpvillkor kan läsas här

PERSONUPPGIFTER

Vi på Angels & Demons är måna om att skapa en säker och trivsam shoppingupplevelse för dig. Med denna text vill vi informera dig om hur vår hemsida fungerar; vad vi gör, hur vi gör det och hur det påverkar dig. När du handlar på www.angels-demons.se kan det hända att vi samlar in personuppgifter du uppger när du skapar ett konto eller genomför ett köp, samt information som insamlas av cookies.

VAD ÄR COOKIES?

Cookies är väldigt små textfiler som lagras på din hårddisk när du besöker hemsidor. Vi använder oss av förstahandscookies och tredjehandscookies för de huvudsakliga syftena webbfunktionalitet, webbstatistik och marknadsföring.

VARFÖR ANVÄNDER VI COOKIES?

Vissa cookies är nödvändiga för att hemsidan ska fungera ordentligt. Den här typen av cookies håller reda på dina inställningar och gör din shoppingupplevelse bekvämare genom att till exempel känna igen din enhet samt komma ihåg dina preferenser och inställningar.

Cookies används också för att samla in sådan information som exempelvis varaktigheten av ett besök, besökta sidor, om en transaktion genomfördes eller demografisk information som till exempel ursprung, kön och ålder. Den här informationen används för analytiska ändamål och gör det möjligt för oss att skapa den bästa shoppingupplevelsen för dig. De cookies vi använder samlar inte in någon information som kan användas för att spåra eller identifiera individer.

VILKEN INFORMATION SAMLAR VI IN?

Vi samlar in den information du uppger när du skapar ett konto, anmäler dig till vårt nyhetsbrev eller genomför ett köp. Sådan information kan vara ditt namn, adress, kontaktuppgifter etc. Cookies kan samla in information från ditt besök, som till exempel besökta sidor, besökets varaktighet, genomförda transaktioner och demografi såsom ursprung, kön och ålder.

TREDJE PARTER

Informationen vi samlar in kan komma att delas med våra nära samarbetspartners för analytiska ändamål. Inga personuppgifter kommer att skickas vidare, bytas eller publiceras utanför vår organisation och våra tillförlitliga samarbetspartners.

UPPLYSNINGAR OM DIN INFORMATION

Du har rätt att begära tillgång till din information och om någonting inte stämmer kan du ändra eller ta bort den. Du kan inaktivera redan insamlade cookies på din dator genom att ändra på din webbläsares inställningar för cookies, du kan också använda opt-out program som till exempel ”NAI’s Consumer opt-out” eller ”Google Analytics opt-out browser add-on” för att förhindra att cookies används, vi ber dig dock ha i åtanke att dessa inställningar kan medföra att hemsidan inte fungerar ordentligt.

UPPDATERINGAR

Vår personuppgiftspolicy kan komma att förändras över tiden, alla uppdateringar kommer att läggas upp på denna sida. Den här texten uppdaterades senast 20/3 - 2017

TOP